Totalt antall sidevisninger

Om meg

For de som ikke kjenner meg så heter jeg Kristian Stokke. Dette året er jeg i Kamerun hvor jeg jobber som ettåring for NMS, eller som misjonær som jeg liker å kalle det.. Håper forøvrig dere som følger bloggen er frimodige nok til å legge igjen i kommentar!

mandag 7. mai 2012




På lørdag arrangerte vi bursdagsfest for Runar. Det hele skulle være en hemmelighet for bursdagsbarnet. Tidlig lørdagsmorgen dro Moise, Dominique og jeg til byen for å handle inn det som trengtes. Vi kjøpte inn to høner og diverse grønnsaker. Hønene ble lagt bak i bilen og for hver gang bilen humpet kom det et hyl fra hønene. Moise tok med seg hønene og grønnsakene hjem til seg for å slakte og tilberede maten der. Jeg advarer mot sterke bilder, jeg kan si det slik at han har dokumentert godt hvordan det gikk til. Festen skulle starte klokken 19.00, men siden elektrisiteten og vannforsyningen var borte hele dagen ble den en times tid forsinket. Vi henviste Runar til rommet sitt da de siste forberedelsene ble gjort. Hvor overrasket han faktisk ble er jeg ikke sikker på, men det ble i alle fall en fin fest. Vi har også vært hos familien Abdoulaye og feiret bursdag. Det har seg slik at Runar og Veronique har bursdag på samme dag, så det ble intet mindre enn en heidundrendes fest. På søndag ble det mye avslapping, men det ble også litt tid til mango spising. Vi har et stort mangotre bare 20 meter utenfor døra med masse mango. 


Dominique med hønene


Her har høna allerede
gitt sitt siste ønske


Her blir den stekt



Her slappes det av
etter en hard fest

Veronique til venstre
var det 2. bursdagsbarnet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar