Totalt antall sidevisninger

Om meg

For de som ikke kjenner meg så heter jeg Kristian Stokke. Dette året er jeg i Kamerun hvor jeg jobber som ettåring for NMS, eller som misjonær som jeg liker å kalle det.. Håper forøvrig dere som følger bloggen er frimodige nok til å legge igjen i kommentar!

søndag 22. januar 2012

De første ukene

Nå har Andreas vært her i N'gaoundere i rundt to uker, og forskjellige ting er blitt gjort. Forrige uke ble han med på korøvelse og fikk vist fram sine danseferdigheter. Vi holdt på to og en halv time da vi ble bedt om å sette oss ned for å ta en pause. I løpet av pausen ble imidlertid Andreas nokså utålmodig, og jeg kan vel heller ikke nekte for at det var godt å komme seg ut av øvelses-lokalet. Jeg spurte sjefen om vi to fikk lov til å gå, og det fikk vi lov til. Andreas takket nei til neste øvelse, så jeg ble nødt til å dra alene på den. Ellers har vi fått se både krokodiller, slanger og skilpadder. Abou tilbød seg å ta oss med seg for å se på disse dyrene, han som driver det var nemlig en kamerat av Abou. Vi gikk en kvarters tid og kom fram til "dyrehagen". "Dyrehagen" bestod av to avlange hus som inneholdt diverse bur. De første burene inneholdt rotter og marsvin som fungerte som mat til slangene og muligens krokodillene. Da vi kom lenger inn i huset kom vi til burene med slanger. Abou som er livredd for slanger klarte såvidt det var å bøye seg over buret for å se ned. Akkurat da han stod foroverlent for å få et glimt av disse slangene ga jeg han et lite klyp i baken, som førte til at han hoppet bakover og ga fra seg et aldri så lite skrik, noe som var meget festlig for oss andre. Vi gikk videre for å se på krokodillene. Da vi kom bort til bassenget lå det to krokodiller på overflaten, men de gjemte seg fort da vi tok opp kameraene. Derfor fikk vi dessverre ikke knipset noen bilder av disse. I går var Andreas, Rosalin og jeg på kjøttmarkedet, det var litt av en opplevelse for en gutt som kommer rett fra Gilde. Han mente hygienen kunne vært noe bedre og det er jeg vel forsåvidt noe enig i. Mens vi stod og handlet kjøtt begynte plutselig to hissigpropper å slåss, men andre folk kom til før det utartet seg til noe alvorlig. Vi har også vært på shopping. Andreas fikk kjøpt litt av vært, blant annet en fotballdrakt og en skjorte til 85$, som han fikk betydelig billigere. Ellers har vi vært en del ved bassenget, Andreas er jo nødt til å jobbe litt med fargen mens han har muligheten.




En boaslange


Her var det krokodiller


besøk hos pasteur Abdoulaye

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar